Ekonomi

Almanya’da şirketler müşteriye maliyetin üçte birini yansıtıyor

Alman İktisat Araştırma Enstitüsü (Ifo), şirketlerin fiyat artışlarına yönelik ‘Almanya İş Anketi’ sonuçlarını yayımladı.

Buna nazaran, Alman şirketleri son birkaç ayda artan üretim ve alım maliyetlerinin yalnızca yüzde 34’ünü müşterilerine yansıttı.

Zayıf talep, yüksek rekabet baskısı ve uzun vadeli sözleşme koşulları şirketlerin fiyatları yükseltmelerini engelledi.

6 bin 550 şirketin katıldığı ankete göre, Alman şirketler, Nisan 2023’e kadar artan maliyetlerin yüzde 50’sini müşterilerine aktarmayı planlıyor.

Seneye yüzde 50’ye çıkacak

Ifo araştırmacısı Manuel Menkhoff, bahse ait değerlendirmesinde, “Bu, muhtemelen gelecek aylarda tüketici fiyatları üzerinde daha fazla enflasyonist baskıya yol açacak” tabirini kullandı.

Artan fiyatların müşterilere aktarılmasında bölümler ortasında değerli ölçüde farklılık göstermesi dikkati çekti.

Sanayi şirketleri, yüzde 68 ile güç ve hammadde için daha yüksek satın alma maliyetlerini müşterilerine yansıtmayı planlarken, bu oran inşaat bölümünde yüzde 66, perakendede yüzde 53 ve hizmet kesiminde ise yalnızca yüzde 36 oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Kumbaba Escort
Hicret Escort
İstasyon Escort
Ortabayır Escort
Yeşilvadi Escort
Kemalpaşa Escort
Abbasağa Escort
Yayla Escort
Veliefendi Escort
Güzelyurt Escort
Finanskent Escort
İstiklal Escort
Abdurrahmangazi Escort
İnönü Escort
Çavuşoğlu Escort
Emniyet Evleri Escort
Maltepe Escort
Mevlana Escort
Kalenderhane Escort
Güzelyalı Escort
Yıldırım Escort
Yayla Escort
Kavaklı Escort
Teke Escort
19 Mayıs Escort
Necip Fazıl Escort
Velibaba Escort
Yıldız Escort
Kurna Escort
Hamidiye Escort
Fatih Escort
Oruçreis Escort
Nisbetiye Escort
Akıncılar Escort
Dizdariye Escort
Duatepe Escort
Nurtepe Escort
Ahmet Yesevi Escort
Yeni Escort
Gümüşsuyu Escort
Ekinoba Escort
Soğukpınar Escort
Menderes Escort
Fatih Escort